Blogger Backgrounds

Tuesday, May 26, 2009

my bidata............

my sis...fira n nurul.................

my mom wit my sis........

my sis n my little brother......

my sis....nurul n fira.........


nama
ada orang panggil ct,liezan,ijan but the full name siti norlizan bt mat yusoff

family
aku merupakan anak pertama dari lapan org adik beradik....emak aku merupakan ibu tunggal dan arwah ayah aku telah meninggal dunia pada 14 november 2004 akibat penyakit kanser hati....smenjak itu aku merasekan aku perlu berjaya dari idup serta menjadi contoh yang tbaik kepada adik2 aku....

keturunen
darah jawa tak ada, zimbakwe bukan,bajau pun bukan..tp slalunya org akan ingat aku ni kturunan mamak wlupun xde pon dlm salahsilah kluarge aku yg berasal dr situ....n mengikut pada surat beranak mak aku....kturunannya adalah dr arab...n arwah bapa aku lak klantanese......entahlah yang penting saya anak malaysia...betul.betul.betul

history of birth
lahir kat umah je...kat endau,pas2 dok pon kat endau..pas2 dibesarkan pon di endau land..sekarang masih study lagi....di universiti teknologi malaysia(utm skudai)

background study
pas abih dip kerja jap..pas2 terus smbg degree kat utm...sekarang zman dh berubah.n lg 2sem aku akan mengakhiri zaman pmbelajaran...but klu de rezki ngidam gak nak smbg master...

misi & visi
misi>memperkuatkan mental dan fizikal untk menempuhi dunia yg penuh pancaloba ni......
visi>merealisasikan hasrat saya utk menjadi sorg yang berjayerr.....n membalas jase mak saya....sayang makk....mmmmuahhh...

falsafah diri
kena wat baik dgn org,benda baik dibls baik...jangan menghina dan menyisih anak yatim,,barang siapa dapat mengembirakan anak yatim...pintu syurga menunggunya

pesanan
hendaklah kamu berpesan-pesan antara kamu...dan datanglah pada suatu zaman nanti,perut mrka kenyang dgn mknan, tidur dgn nyenyak,bersuka dan gmbira tpi mrk lalai untuk mengingati-NYA

No comments: