Blogger Backgrounds

Saturday, May 30, 2009

jejalan kat tanjung piai....

praktikel time mmg tensen & mmbosankan....so untuk ilang kan tensen kite org de p kat taman negare tanjung piai....walaupun x taw jalan ktorg redah je...huhuhu..... sedikit pengenalan untuk taman negara tanjung piai.....

Tanjung Piai merupakan kawasan semulajadi yang dilindungi di mana bumi, laut, tumbuhan dan haiwan wujud dalam harmoni, tanpa gangguan manusia. Taman ini menjadi tempat kediaman pelbagai jenis spesis unggas dan hidupan paya bakau yang lain seperti ketam nipah, ikan tembakul serta kera pemangsa ketam.

Terletak 90 km ke selatan pusat bandar Johor Bahru, Tanjung Piai juga merupakan Taman Negara yang membolehkan para pelawat memerhati hidupan liar di paya bakau di dalam habitat semulajadinya.

Bayaran masuk adalah RM3.00 bagi warga Malaysia dan RM5.00 bagi pelancong asing. Bayaran masuk boleh dibayar di kompleks pelawat Tanjung Piai.

Laluan-laluan khas telah dibina melalui hutan paya bakau ini agar pelawat boleh menikmati pemandangan paya bakau dengan selesa. Taman yang aman tenteram ini juga telah menjadi salah sebuah destinasi perkhemahan yang popular sejak beberapa tahun yang lalu.

antare gambar2 yg sempat kami pick kat sane.......

penyambut tetamu tanjung piai....

huhuhuhu....best giler kat cni.....

nak tulis pe ek.....huhuhu...

best friends 4ever....

kami dah berjaye sampai ke snini...anda bile lagi???...

huhuhu.....gabungan alam dan manusia....

kat tiang pon jadi.....

No comments: