Blogger Backgrounds

Tuesday, June 16, 2009

praktikel time.....

salam...dah lamer dah nak story kat korg actually...tp xtaw nape ngan jari jemari aku ni....ssh naw nak naipnyerr...huhuhu....ZNN technology merupakan sebuah software house yg baru nak membiak....aku bersame oyin,zana berjuang 2 bulan praktikel kat cni...mcm2 aku penah rase kat cni.....
  1. best...
  2. xbest...
  3. meluat...
  4. benci...
  5. perasaan nak bunuh org....
  6. sakit perut....
  7. demam.....
yg no 5 tu paling slalu aku pikirkan....hahha....tp semua tu adelah asam garam dak2 praktikel....u ol pun mesti penah rase ape yg aku rase....rase2nyer prase an korg tu same x ngan prase an aku...~aik...bape byk rase daa...huuhu~ Znn ni xde lah besar sgt pon...1 floor je pon....ade lah 5 bilik...
  • 1 bilik boss
  • 1 bilik marketing officer
  • 1surau
  • 1 bilk meeting
  • &...jeng..jeng...jeng....vip room 4 praktikel student.....xleh blah...siap ade ekon tu....
nak tengok environment bilik ktorg x.....kat bawah ni taw.....



1stly ni die teman2 sperjuangan aku ketike praktikel training menggunjung tiba.....oyin n zana....we ol lah charlie angel kat cni....huhuhu...
wahhh....giler nye tekun membuat kerje....klu korg nak taw...boss tmpt ktorg praktikel lah yg snap pic ni...sporting bis r boss ktorg....

huhuhu...disini lah tempat kami bertungkus lumus membangunkan sistem disamping menggoreng koding sehingga hangus....xlupe pada facebook,friendster,tagged&blog ni....hahhha.....sume ni laptop sendiri....actually opis pat kami berpraktikel de myediakan Pc sorg 1 siap ngan prisian windows vista lg....

tp apekan daye kami lebih selese menggunakan harte bende kami sendiri....nak taw pe jadi ngan pc yg opis kami sediakan....meh tgk dibawah.....hahhah.....~giler jahat kite org....~

tp cite yg sebenarnyer disebalik kekejaman kiteorg ialah......3 pc yg disediakan oleh opis kami...hanye 1 je yg boleh berfungsi....yg 2 lg tu hiasan je....sape lg zalim kat cni....huhuhuhu......k kite sambung lagi cite pasal tmpt praktikel kiteorg.....staff yg de kat opis ni xramai...dlm 6 org je...tu pon xsemua stay kat opis....depa banyak wat keje kat site....so tinggal lah kami bersame saki baki pekerja di opis.....

minah ni actually dah blambak dah pic die kat blog aku ni...tp xpe lah...aku ni mmg jenis yg suke promote mmbr2...huhuhu...baik tol aku ni....org kat atas ni merupakan rumate ku di utm....dah stahun dah stay together ngan die...ingat cam nak smbg kontrak lg ngan die utk sem dpn....huhuhu....kiteorg mmg rapat....pe2 problem pon share together...& die ni tsangat lah baik....~giler mgipas...~

die pon spesis yg tekun dlm membuat keje.....sampai aku snap pic die pon die wat dok je...~tahukah anda ape yg si zana ni tgh lakukan???...SSSSyyyy....rahsia antare kite je....die tgh...(bukkk.... aku di sekeh oleh zana.....)~

ni lak oyin....muke die ni pon blambak je kat blog aku....maklumlah die pon merangkap best buddy aku.....nampak x pic kat atas ni.....terserlah keayuan die ngah membuat keje...tp semua itu hanye lah palsu...kerane dia ngah berrr.....(bukkkk.....skali lg aku di sekeh....)....xpe..korg tgk pon korg taw die ngah wat pe....huhuhu....



dengan berlatar belakangkan suasane bekerja....tempat ni tempat kami mencurahkan segale idea yg canggih manggih....huhuhu....



abis cite pasal kiteorg nak gak cite pasal kawan2 sekerja yang bekerja di Znn.....

opis
  • boss~en zuhan~
  • marketing officer~abg rahim~
  • hardware & proggramer~dayat~
  • kerani~suria~
  • proggramer~aini~
  • technician~alim~

kedai
  • technician & stock~adib~
  • kerani~kak rekha~
  • kurang pasti position die~solehin~
  • ade lah beberape lagi staff yg agak kurang familiar


aktiviti2 bersame mereke..........

  • karaoke kat danga bay....santai abis wa ckp sama lu....huhuhu....lebih dr lo lagu kiteorg nyanyi....



oyin & aini


aku & aini....


aku & zana bersame mic yg banyak menderite dengan suare2 yg bujet best... ksian mic tu....kanx3..nasib lah ritu kami datang mengurangkan penderitaan mic tersebut.....~nak bgtaw yg suare ktorg giler best..~


zana...mempunyai bakat yg terpendam....iaitu kebolehannyer menguyah mic...hahha~separuh dah abis tu...~

aktiviti seterusnya....

  • lunch time.....



suria makan tanpa menghiraukan sekeliling...huhuhuuhuhu.......

walaupun pic ni agak blur~maklumlah...tetibe je tgn org yg amik pic ni packinson...huhuhuhu...~...namun terserlah kemesraan antare kiteorg....huhuhuhu....

  • suasane bekerjerrr......

``
wahh...tekun giler wat keje....teruje je kan....dr tepi ni aini...then zana...eh...pe zana wat cni??...sebelah zana tu abg mujahid...ops...itulah gelaran ktorg kat die...hehehhe....jgn bagi taw die taw...actually die merupakan supervisor ktorg kat cni....name die dayat...baik je orgnyer...seronok bkerja dgn die...huhuhu in da ( ).....k yg tepi skali sbelah dayat ialah suria....jap nak closeup pic suria.....


rajin bekerja orgnyerrr....good looking & peramah.....

  • percutian di pulau tioman....~tp kami xjoin trip ni~bukan sbb xd ajak or di jemput...tp mmg ktorg yg xnak p...hahhha..~giler cover line.....~


ni lah die semua staff di ZNN technology...yg kecik2 tu anak boss....boss ktorg yg pakai topi warne itam...best nyer die p tioman~dengan nada terkilan...huhuhu~



huhuhu....begitu lah die sedikit sebanyak penceritaan aku ttg tempat praktikel aku & org2 yg bekerja didalamnyer....setiap yg berlaku pasti ade hikmahnyer...so baik2 atau buruk berpraktikel kat cni dapat memberikan pengajaran pade aku supaye lebih bersedia untuk menghadapi suasana bekerja nnt.....insyaallah...





No comments: